Archief:

Hieronder ziet u ons projectoverzicht in de categorie: Empowerment.
Lees hier al onze nieuwsberichten over empowerment.

Change only takes place through action.
Author: Dalai Lama

SEECHILD

SEECHILD, zorg voor gehandicapte kinderen. Het onderzoek in een tiental woonkernen toont de erbarmelijke omstandigheden waar gehandicapten kinderen en jonge volwassenen leven. Ouders en kinderen vragen om hulp. Seechild wil ondersteuning bieden, dagopvang, scholing en begeleiding.

Veilig drinkwater, Tusaidiane

Veilig drinkwater, een eerste levensbehoefte. Maar als het er is moet je het ook goed gebruiken! Daar zijn we het over eens, ook de lokale leiders. Zij vragen hulp bij voorlichting en instructie over veilig drinkwater. Tusaidiane Uganda biedt bestaande gebruikersgroepen hiervoor training en begeleiding. Steun hen! Gebruik de donatieknop of maak uw gift over

Geef een hengel in plaats van een vis

Change the Game Academy, een bijzondere vorm van deskundigheidsbevordering. De wereld verandert snel, ook in Afrika. Hoe verdien je zelf je geld? Sociaal ondernemen of lokale liefdadigheid? Hoe betrek ik de lokale overheid en de eigen gemeenschap. Zijn we wel deskundig genoeg? Dit vraagt om optimale kennis en vaardigheden van bestuurders en managers.

Change the Game Academy, een bijzondere vorm van deskundigheidsbevordering

‘Geef een hengel in plaats van vis’ De wereld verandert snel, ook in Afrika. Door de veranderde economische en politieke situatie in ons deel van de wereld neemt de donorgeldstroom bovendien af. Veel lokale ontwikkelingsorganisaties kunnen niet voortbestaan zonder buitenlandse steun. Hulp, hoe goed bedoeld ook, creëert vaak afhankelijkheid. Dit risico onderstreept het belang van

Mushanga Social Centre, DELTA trainingen

Mushanga Social Centre, DELTA trainingen Project nummer: 7134 Voorgeschiedenis: In 2008 diende Ms. Winfred Nyonyozi een projectvoorstel voor DELTA training in bij stichting Mirembe. Deze aanvraag werd overgedragen naar stichting Melania die in november 2008 voor één jaar € 7.150 toekende. In 2009 was Winfred in Nederland en diende opnieuw een aanvraag in bij Stichting