Archief:

Hieronder ziet u ons projectoverzicht in de categorie: Onderwijs.
Lees hier al onze nieuwsberichten over onderwijs.

Education is the most powerful weapon we can use to change the world.
Author: Nelson Mandela

Kerstactie 2018: de Kachica school

Kamuli, een afgelegen dorp met veel Rwandese vluchtelingen, wil graag een goede lagere school. Ouders, verenigd in de KACHICA ontwikkelingsgroep zetten zich er al jaren enthousiast voor in. Want 'Onderwijs biedt onze kinderen toekomst'! Ze kunnen dit echter niet zonder uw hulp. Lees het hele bericht

Boeken voor de Kawempe Bibliotheek

Wij vragen uw steun voor dit unieke jeugdcentrum en buurtvoorziening. De versterking van de mobiele bibliotheekservice, de opzet van schoolbibliotheken en vernieuwing van de boekenvoorraad zijn hard nodig. Help hen weer een stap verder. Meer lezen

SEECHILD

Seechild is van start! Zo’n 150 gasten vierden de ‘lancering’ op 25 januari 2018. De mensen zijn enthousiast en bieden een helpende hand. De rondgang in de wijken in oktober toonde de grote behoefte aan hulp bij de zorg voor gehandicapte kinderen en wekte ook veel verwachtingen. De eerste pupillen meldden zich op 5 februari.

Geef een hengel in plaats van een vis

Change the Game Academy, een bijzondere vorm van deskundigheidsbevordering. De wereld verandert snel, ook in Afrika. Hoe verdien je zelf je geld? Sociaal ondernemen of lokale liefdadigheid? Hoe betrek ik de lokale overheid en de eigen gemeenschap. Zijn we wel deskundig genoeg? Dit vraagt om optimale kennis en vaardigheden van bestuurders en managers.

Change the Game Academy, een bijzondere vorm van deskundigheidsbevordering

‘Geef een hengel in plaats van vis’ De wereld verandert snel, ook in Afrika. Door de veranderde economische en politieke situatie in ons deel van de wereld neemt de donorgeldstroom bovendien af. Veel lokale ontwikkelingsorganisaties kunnen niet voortbestaan zonder buitenlandse steun. Hulp, hoe goed bedoeld ook, creëert vaak afhankelijkheid. Dit risico onderstreept het belang van

Music, Dance & Drama Group van Kawempe Youth Centre

De actieve muziek-, dans- en drama groep van Kawempe Youth Center heeft te weinig eigen materiaal. Met eigen spullen en een haalbaar business plan kunnen ze financieel onafhankelijk worden en de trainers en dansers wat geld verdienen. Help deze jongeren aan instrumenten en kostuums. Gebruik de donatieknop of stort een bijdrage onder vermelding ‘Dansgroep KYC’