Archief:

Hieronder ziet u ons projectoverzicht in de categorie: Onderwijs.
Lees hier al onze nieuwsberichten over onderwijs.

Education is the most powerful weapon we can use to change the world.
Author: Nelson Mandela

Elisabeth Namaganda Foundation Schoolgelden

'Education is the most powerful weapon to change the world' (Nelson Mandela). Alle Oegandese kinderen willen heel graag naar school! Maar dat kan niet iedereen betalen! Schoolgelden zijn hoog en stijgen jaarlijks. De vrijwilligers van de ENF kennen de kinderen en omstandigheden, en zorgen dat kansarme kinderen naar school- of beroepsopleiding kunnen. Wilt u helpen?

Kachica, de twee-generatie aanpak

Nooit meer met een lege maag naar school! Dat is de droom van alle ouders en kinderen in Kamuli. De moeders maken samen met de leerlingen plannen voor de toekomst van hun eigen gezin. De lessen zijn begonnen  en het land bewerken ook. Deze ‘two generation approach’ is nu op school een vast programma onderdeel.

Actieproject Elisabeth Namaganda Foundation (afgesloten)

Noodkreet voor extra schoolgeld: ‘I regret to report to you that we have failed to raise the required fees for term 3. We have a shortage of Ugx. 3,760,000/-  (€ 1000) and the schools opened from 5th to 14th September 2022’. Aldus een dringend appje dat op 5 september jl. bij ons binnenkwam van Rose

Mushanga Central Youth Development Association (MCYDA)

Varkenshouden en koffie kweken voor een betere toekomst Achtergrond De MCYDA jongeren groep is opgericht in oktober 2020 tijdens de eerste covid-19-lockdown. De 28 jongeren zijn veelal werkeloos geraakt of hebben noodgedwongen hun studie moeten opgeven. Zij vinden elkaar in hun zoeken naar zinvolle bezigheden en de behoefte om hun financiële situatie en die van

Project support learning

Laat kinderen weer leren! Door de coronacrisis en lockdown missen miljoenen Ugandese leerlingen een volledig leerjaar. Alle scholen zijn gesloten. Alleen examenkandidaten konden in het laatste kwartaal van 2020 weer naar school.  Naar verwachting zullen veel scholen ook in februari 2021 (begin nieuw schooljaar) hun deuren nog niet kunnen openen, omdat zij (nog) niet kunnen

Kerstactie: Kawempe Youth Centre in de bres voor kansarme jongeren!

Juist nu, in de corona malaise, is dat van levensbelang! Maar zonder inkomen lukt dat niet. Help deze toegewijde werkers de crisis door! Met € 5.000 kunnen ze een half jaar verder en het jeugdcentrum open houden. Daarmee helpt u vele jongeren. Alvast hartelijk dank! Dit ontmoetingscentrum met bibliotheek, internetcafé en studiezaal, heeft in haar