In Empowerment,Nieuws,Vrouwen,Weeskinderen

Groen licht voor Ulrika

Fort Portal 31 januari 2018

Na twee jaar van stilstand, bezinning en reorganisatie kan de Ulrika Women and Orphans Development Group in Fort Portal de afbouw van hun werkplaats en winkel beginnen.

Een hoopvol bestuur en een vernieuwde organisatie verwelkomen Guus Verzellenberg.
Met Fr. Macarius Kabyogamu als adviseur en onder leiding van Kyalimpa Gervasi, de nieuwe voorzitter, is er sinds midden vorig jaar hard gewerkt. Met resultaat: een deskundiger bestuur en meer slagvaardige leiding die haalbare acties en plannen presenteren.

De taken en verantwoordelijkheden zijn over meerdere personen verdeeld en duidelijker omschreven. Gervasi organiseert beroepshalve managementtrainingen voor midden- en klein bedrijf in Fort Portal en heeft de leiding van Ulrika ook hiervoor aangemeld.
Ook de vrouwengroep zal worden getraind in zaken doen en omgaan met leningen.
De exploitatieplannen voor het gebouw blijken nu veel realistischer en hebben daardoor grotere kans van slagen. Hannah Katwesige, die de dagelijkse leiding krijgt over de exploitatie van het gebouw en de winkel en Chris Asaba, die de financiële administratie van alle activiteiten bijhoudt, worden daar dan voor betaald.
Fidelis Banurade, de oprichtster van de Ulrika vrouwengroep, deed voorheen alles alleen. Nu is zij blij en opgelucht dat haar taken verdeeld zijn.

Het Mirembe bestuur is verheugd dat zij met deze bevindingen het groene licht kan geven aan de Ulrika Groep om de workshop verder af te bouwen.
De prijzen van de bouwmaterialen blijken tussen januari 2017 en januari 2018 met 20% te zijn gestegen. Gelukkig wordt dat gecompenseerd door het koersverschil  dat over deze periode ontstond. De afbouw kan beginnen.
We houden u op de hoogte.

Wat vooraf ging.
In 2015 groeiden de problemen Fidelis boven het hoofd. Die constatering leidde in januari 2016 tot bevriezing van de hulp aan Ulrika. Lees daar hier meer over.

Bij het bezoek van Irene van Beekum aan de groep in april 2017 waren de zaken nog steeds niet op orde.
Hier leest u ons bericht daarover.

Meer achtergrondinformatie over de Ulrika Women and Orphans Development Group vindt u hier.