In Empowerment,Nieuws,Vrouwen,Weeskinderen

Reddingsplan Ulrika nog in kritische fase

Maart 2017. De problemen van de Ulrika Women and Orphans Development Group zijn nog niet voorbij.

In juni 2016 presenteerden wij u het reddingsplan en vertelden wij over de achtergronden van de crisis en het plan van aanpak.
De oproep om ons daarbij te ondersteunen resulteerde tot nu toe in ruim € 13.000 aan giften en toezeggingen.
Heel hartelijk dank daarvoor!

Het plan omvat de bouw van een winkeltje en de afbouw van het centrum, het opzetten van een boekhoudsysteem en administratie en het begeleiden in het maken van een businessplan voor de winkel en de exploitatie van het centrum.
Zowel bij de bouw als bij de twee andere onderdelen vervult Tusaidiane Uganda cruciale taken namens Stichting Mirembe.

Knelpunten.
De inzet en slagvaardigheid van de uitvoerende mensen van Ulrika, de onderlinge taakverdeling en uitwisseling  laten te wensen over. De besluitvorming over de voortgang en taakverdeling zijn nog niet zodanig op orde dat we het startsein kunnen geven aan de verdere uitvoering van het reddingsplan.
Een groot knelpunt blijft ook de communicatie vanuit Fort Portal met Tusaidiane U.L. en Stichting Mirembe.

Er is nog onvoldoende groei van vertrouwen in goede samenwerking tussen de mensen van Tusaidiane Uganda en de uitvoerende bestuursleden van de Ulrika groep. Dit is een voorwaarde om het plan uit te kunnen voeren.

De situatie gaf in november aanleiding een pas op de plaats te maken.
Op voorstel van Adolf Kamara, de nieuwe bestuursvoorzitter van de Ulrika groep, werd de start van bouw en het begeleidingstraject opgeschoven tot februari 2017.
Dit blijkt nu toch te weinig tijd om de delicate en vaak persoonlijke problemen in voldoende mate op te lossen.

Wij hopen u binnenkort hierover positiever te kunnen berichten. .

Alle partijen zijn nog steeds overtuigd van elkaars goede bedoelingen en delen  een gemeenschappelijk doel: het vergroten van kansen voor wezen en kwetsbare kinderen in Fort Portal.
Lees hier over de achtergronden van de crisis en het reddingsplan.