In Kamuli Childcare Nursery and Primary School,Nieuws,Onderwijs,Tusaidiane

Bouw van de school in Kamuli begonnen

Uitvoeren van het actieplan 2017 was voor de Oegandese overheid een voorwaarde om het bestaansrecht van Kamuli Childcare, Nursery and Primary School te erkennen.

Met de restopbrengst van de collectes 2016 in de Prot. Gemeente in Heumen en een grote bijdrage van stichting Tusaidiane kon dit begin worden gemaakt.
Ze werken hard in Oeganda.

• Twee klaslokalen staan onder dak in ruwbouw.
  • Het nieuwe toiletgebouw is voorzien van een plaats om de handen te wassen.
  • Kamuli Childcare Association (KACHICA), die de school beheert, is formeel geregistreerd.
  • Het proces om het landeigendom te registreren loopt.

Ook al zijn ze nog niet klaar, de klaslokalen worden wel al gebruikt door de kinderen.
Voor financiering van de afbouw, een nieuwe keuken en meubilair voor de bestaande en nieuwe klaslokalen beijveren zich de mensen van de Protestantse Gemeente in Heumen.
Lees hier hun berichten.

Een rapportage over de stad van zaken in november vindt u hier.

Lees hier het eerder bericht over de voortgang en instemming van de Oegandese overheid.

Meer over de achtergrond van dit project leest u hier.