Tag Archives: jongerenwerk

KYC betekent hoop en kansen voor alle leeftijden

Kawempe Youth Centre in Kampala (KYC) was weliswaar gesloten in de bijna twee jaar durende lockdown, maar de staf bleef met veel vrijwilligers actief en bewees in deze crisis haar grote belang voor de gemeenschap.
Na de lockdown uitte zich dat in een indrukwekkend aantal activiteiten.
Zij komen nog steeds mensen tekort, maar desondanks slagen zij erin, in samenwerking met lokale en internationale partners, nieuwe initiatieven te starten op tal van terreinen.
Van spelend leren met kleuters, voorlichting over voeding, hygiëne en opvoeding voor jonge ouders, muziekonderwijs, lessen in digitale vaardigheden, cursussen voor onderwijzers tot het begeleiden en trainen van jongeren naar financiële en sociale zelfstandigheid.

Op hun Facebookpagina doen ze daar regelmatig enthousiast verslag van.

Het gaat goed met de jongeren van Mushanga en hun varkentjes.

14 februari 2022. Winnie Nyonyozi rapporteert.

Het project van de Mushanga Central Youth Development Association is goed op gang.
Na de start hebben zich nog acht jongeren bij de groep aangesloten.
Alle 36 deelnemers hebben intussen een biggetje ontvangen. Ook voer is meegegeven.
Zij leerden in de training waar ze op moeten letten en zijn nu zelf verantwoordelijk voor huisvesting en verzorging.
Een tweetal jongeren zijn deskundige vrijwilligers. Zij houden in de gaten of het goed gaat en gaan op huisbezoek. Door corona is dat nog niet bij iedereen gelukt. Zij hebben nu 18 jongeren bezocht en daar gaat het prima, de varkens groeien goed! Sommigen bundelen hun krachten en zorgen samen voor vier biggen. Bij anderen helpt hun moeder mee.