Tag Archives: Schoolgelden

Een eigen kantoor voor de Elisabeth Namaganda Foundation

Een belangrijke stap in de professionalisering van de ENF.

Het Uganda Catholic Management & Training Institute heeft hen een ruimte gegeven!
In de Elisabeth Namaganda Building is met steun van Mirembe een kantoor ingericht.
Leonard Musolooza werkt er nu dagelijks. Phiona Nalweyiso, secretaris, is er één dag in de week.
De ENF voert in Kampala het Help Me to School Programme (HMtSP) uit, een schoolgeldfonds voor kansarme jeugd.

Schoolgelden
Meestal dragen bekende sociaal werkers, die werkzaam zijn in of buiten steden als Kampala en Masaka, kinderen voor aan het dagelijks bestuur van de ENF. Deze vrijwilligers beoordelen wat de familie nog zelf kan bijdragen, houden contact met de school en volgen de student. Ook verlenen zij psychosociale ondersteuning als dat nodig is.

De Elisabeth Namaganda Stichting pakt door

Eindelijk zijn de vergunningen binnen! De bouw van een restaurant en winkeltjes aan de parkeerplaats kan na jaren uitstel beginnen.

Het bestuur van de Elisabeth Namaganda Foundation (ENF) ontwikkelt lokale charitatieve initiatieven en zet kleine ondernemingen op. Zo willen zij het eigen aandeel in de kosten van het fonds vergroten en uiteindelijk onafhankelijk worden van buitenlandse donoren.

De parkeergelden zijn al langer een aanvullende bron van inkomsten voor dit schoolgeldfonds. Samen met het al 20 jaar lopend partytenten-project brengen zij zo’n 45% van de nodige schoolgelden op. De verhuur van een restaurant volgend jaar en het daarna te bouwen studenten huisvesting moeten een duurzame toekomst verzekeren.

Elisabeth Namaganda Memorial Day: een succes!

Kampala, 23 juni 2018.
Gasten drommen samen om een herdenkingsboekje te kopen.

Ter herdenking van Elisabeth Namaganda wordt een mis gevierd, het koor zingt en er zijn veel toespraken, formele, maar ook spontane verhalen met steunbetuigingen aan het goede doel van deze dag.
De Elisabeth Namaganda Memorial Day herdenkt haar overlijden zes jaar geleden en is ook de start van een breed opgezette fondsenwerving.

Er zijn 300 uitnodigingen verstuurd. Van de 164 aanwezigen geven 124 gasten directe bijdrage voor het ENF schoolgeldfonds. Phiona heeft het druk met het schrijven van reçu’s voor alle contante donaties; totaal UGX 7.703.000, bijna € 2000.