In Empowerment,Kawempe Youth Centre,Nieuws,Onderwijs

Twee enthousiaste werkers in Kawempe YC

Opgetogen schrijft Cathy Amia dat ze net haar laatste examen heeft afgelegd.

In januari krijgt ze officieel haar diploma als bibliothecaris en documentalist.
Drie jaar studeerde zij daarvoor naast haar werk. Na haar middelbare school begon Cathy 6 jaar geleden als vrijwilliger op de kinder- en jeugd afdeling van de bibliotheek. Zij verzorgt ook de nieuwsbrieven en vertegenwoordigt af en toe Esther, het hoofd van Kawempe Youth Centre. Van Esther kan zij nu ook enkele taken gaan over nemen.
Ook op haar vrije uren is Cathy in het centrum te vinden. Zij is de creatieve spil van een groepje vrouwen die allerlei sieraden maken.

Cathy is erg dankbaar voor de kans die zij kreeg met deze studie.
Haar opleiding is een onderdeel van het capaciteit verbeter traject dat KYC doorloopt.

Lees daar hier meer over

Timothy Walsh
haalde in dat kader het afgelopen jaar een vervolg diploma als ICT ’er.
Hij geeft leiding aan het internet café van het centrum en is verantwoordelijk voor zowel de technische kanten als de didactische programma’s.
De bibliotheek beschikt nu over een snelle internetverbinding.
Er zijn cursussen in verschillende software programma’s en in het gebruik van internet voor zowel studenten als jonge ondernemers

Plannen genoeg.
In samenwerking met de afdeling onderwijs en sociale diensten van het stadsbestuur willen ze specifieke programma’s uitvoeren voor het gebruik van ICT voor jonge ondernemers en in het jeugdwerk.
Het knelpunt is geld voor de nodige extra faciliteiten.
Dat beperkt ook de capaciteit voor het verbeteren van de mobile bibliotheek service aan de scholen.
Door aan te sluiten bij het door de VN gepromote ICT4 Development Programme *) willen zij met onderwijzers ICT en digitale vaardigheden trainen onder de vlaggen van Microsoft Educator Community en Google Educator Community.

Al deze activiteiten zullen ook bijdragen aan de financiële stabiliteit van Kawempe Youth Centre.

Volg Kawempe Youth Centre ook op Facebook

*) Het ICT4 Development Programme maakt deel uit van de Global Goals ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties. Deze gaan door waar de Millennium Doelen eindigen.