Categorie:  Geen categorie

Welkom Antonie Louter

Heel blij zijn we dat Antonie ons team komt versterken!

Antonie is in 2021 voor het eerst in Oeganda en helpt vier maanden als vrijwilliger bij het opzetten van een kleine onderneming.
Hij verbleef toen bij Ester Kyazike, de directeur van Kawempe Youth Centre.
Inmiddels is hij begin dit jaar weer een aantal weken teruggekeerd en blijft onverminderd gefascineerd en geïnteresseerd in Oeganda.

Antonie is afgestudeerd Econometrist en werkt bij een sociaal investeringsfonds dat zich focust op de versterking van het sociale ecosysteem van Rotterdam.

‘Ik wil met mijn opgedane harde en zachte skills graag bijdragen aan de projecten van Mirembe, startend met Kawempe Youth Centre,’ vertelt hij.

In de Mirembe werkgroep voor Kawempe Youth Centre kan hij, verwachten wij, bijdragen aan het uitwerken en implementeren van de plannen op weg naar een grotere financiële stabiliteit van het centrum.

In de Mirembe organisatie onderscheiden wij twee categorieën: mensen die bestuurlijke verantwoordelijkheid dragen en als zodanig ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel, en leden van de Mirembe werkgroep.
De laatsten hebben een meer omschreven taak waarbij zowel de inhoudelijke als de vergader belasting beperkter is.
Antonie Louter

Kascommissie: opmerkelijk lage overheadkosten

Raamsdonksveer, 27 december 2017.

Gerard Dijkmans  MD en Cees Martens MBA controleerden de financiële administratie en de jaarstukken over 2016 van Stichting Mirembe.

Na hun minutieus onderzoek complimenteerden zij de penningmeester met transparante verslaglegging. Met name de inzichtelijke verantwoording van de bestede gelden in de projecten oogsten lof.
De overheadkosten, bestaande uit bestuurskosten, verzekeringen-  reis en administratiekosten bedroegen 5,45% van de balanskosten. Dit betekent dat ook dit jaar ruim 94% van de bestedingen direct aan de lokale projecten in Oeganda ten goede kwamen.

blijf op de hoogte

Blijf op de hoogte! schrijf je hieronder in voor onze Nieuwsbrief