Archief:

Een overzicht van alle projecten die we succesvol hebben afgerond.

Computer Laboratory and Library for Bukeeka C/U Primary School

Onderwijsproject in Bukeeka Dit is een onderwijsproject dat op deze basisschool uitgevoerd wordt om tegemoet te komen aan hedendaagse leerdoelen m.b.t. ICT onderwijs (conform de duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties; zie hier) Tevens is het een inkomens genererend project: de school zal ICT diensten aanbieden aan de gemeenschap in de omgeving middels een “zakencafé”.

Boeken voor de Kawempe Bibliotheek

Wij vragen uw steun voor dit unieke jeugdcentrum en buurtvoorziening. De versterking van de mobiele bibliotheekservice, de opzet van schoolbibliotheken en vernieuwing van de boekenvoorraad zijn hard nodig. Help hen weer een stap verder. Meer lezen

Change the Game Academy, een bijzondere vorm van deskundigheidsbevordering

‘Geef een hengel in plaats van vis’ De wereld verandert snel, ook in Afrika. Door de veranderde economische en politieke situatie in ons deel van de wereld neemt de donorgeldstroom bovendien af. Veel lokale ontwikkelingsorganisaties kunnen niet voortbestaan zonder buitenlandse steun. Hulp, hoe goed bedoeld ook, creëert vaak afhankelijkheid. Dit risico onderstreept het belang van

Reddingsplan voor Ulrika

Ziekte, corruptie en andere tegenslagen. De Ulrika Women & Orphans Development Group verkeert in crisis. De nieuwbouw is niet bedrijfsklaar. Bestuur en leiding hebben steun nodig. Tusaidiane stelt een reddingsplan op: het management coachen en het nodige afbouwen. U kunt helpen! Gebruik de donatieknop of maak uw gift over o.v.v.: 'Red Ulrika'. Lees verder over onze aanpak.

Kiwanga Integrated Skills Training Centre ( KISTC)

Motto: “Disability is a hidden ability”, Korte geschiedenis Kiwanga Integrated Skills Training Centre is gevestigd in een voormalig weeshuis en schoolgebouw uit de tijd van Zr. Rose Muyinza ( 1970). Op het terrein van deze school bevindt zich al Philips House, een woonvoorziening voor mensen met zware lichamelijke en geestelijke beperkingen. Het gebrek aan opvang

Kerstactie 2015: maak het Help Me to School Programme zelfstandig

Het Help Me to School Programme is een schoolgeldenfonds en wil kansarme kinderen in staat  stellen een lagere en middelbare school en beroepsopleiding te voltooien. De kinderen en hun achtergronden zijn bekend en worden gevolgd in het netwerk van sociaal- en gezondheidswerkers rond het Graal Centrum in Kampala. De Elisabeth Namaganda Foundation beheert dit fonds en