Archief:

Elisabeth Namaganda Foundation Schoolgelden

'Education is the most powerful weapon to change the world' (Nelson Mandela). Alle Oegandese kinderen willen heel graag naar school! Maar dat kan niet iedereen betalen! Schoolgelden zijn hoog en stijgen jaarlijks. De vrijwilligers van de ENF kennen de kinderen en omstandigheden, en zorgen dat kansarme kinderen naar school- of beroepsopleiding kunnen. Wilt u helpen?

Kachica, de twee-generatie aanpak

Nooit meer met een lege maag naar school! Dat is de droom van alle ouders en kinderen in Kamuli. De moeders maken samen met de leerlingen plannen voor de toekomst van hun eigen gezin. De lessen zijn begonnen  en het land bewerken ook. Deze ‘two generation approach’ is nu op school een vast programma onderdeel.

Water en het afbouwen van de school in Kamuli

Met de Kerstactie 2019 brachten we gezamenlijk  € 38.762 bijeen voor deze school! Veel mensen en organisaties droegen hieraan bij! Heel hartelijk dank ! Volgens afspraak ging € 33.803,67  naar Wilde Ganzen.  Zij verhogen dit tot € 68.176, 50! Maar om de school helemaal af te bouwen is nog meer nodig. We hopen dit jaar

Kamuli Childcare Nursery and Primary School

Een toekomst voor Kamuli, een klein dorp aan de grens Oeganda-Tanzania September 2016: Rose Muberalugo bezoekt Kamuli. Rose is geboren in Rwanda. Tijdens de genocide in 1994 kwamen veel van haar familieleden om. De rest raakte verspreid over de wereld. Rose kwam via het Rode Kruis in Nederland terecht. Een deel van haar familie vluchtte naar