Archief:

Hieronder ziet u ons projectoverzicht in de categorie: Onderwijs.
Lees hier al onze nieuwsberichten over onderwijs.

Education is the most powerful weapon we can use to change the world.
Author: Nelson Mandela

Computer Laboratory and Library for Bukeeka C/U Primary School

Onderwijsproject in Bukeeka Dit is een onderwijsproject dat op deze basisschool uitgevoerd wordt om tegemoet te komen aan hedendaagse leerdoelen m.b.t. ICT onderwijs (conform de duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties; zie hier) Tevens is het een inkomens genererend project: de school zal ICT diensten aanbieden aan de gemeenschap in de omgeving middels een “zakencafé”.

Kerstactie 2018: de Kachica school

Kamuli, een afgelegen dorp met veel Rwandese vluchtelingen, wil graag een goede lagere school. Ouders, verenigd in de KACHICA ontwikkelingsgroep zetten zich er al jaren enthousiast voor in. Want 'Onderwijs biedt onze kinderen toekomst'! Ze kunnen dit echter niet zonder uw hulp. Lees het hele bericht

Boeken voor de Kawempe Bibliotheek

Wij vragen uw steun voor dit unieke jeugdcentrum en buurtvoorziening. De versterking van de mobiele bibliotheekservice, de opzet van schoolbibliotheken en vernieuwing van de boekenvoorraad zijn hard nodig. Help hen weer een stap verder. Meer lezen

SEECHILD

Seechild is van start! Zo’n 150 gasten vierden de ‘lancering’ op 25 januari 2018. De mensen zijn enthousiast en bieden een helpende hand. De rondgang in de wijken in oktober toonde de grote behoefte aan hulp bij de zorg voor gehandicapte kinderen en wekte ook veel verwachtingen. De eerste pupillen meldden zich op 5 februari.

Geef een hengel in plaats van een vis

Change the Game Academy, een bijzondere vorm van deskundigheidsbevordering. De wereld verandert snel, ook in Afrika. Hoe verdien je zelf je geld? Sociaal ondernemen of lokale liefdadigheid? Hoe betrek ik de lokale overheid en de eigen gemeenschap. Zijn we wel deskundig genoeg? Dit vraagt om optimale kennis en vaardigheden van bestuurders en managers.

Change the Game Academy, een bijzondere vorm van deskundigheidsbevordering

‘Geef een hengel in plaats van vis’ De wereld verandert snel, ook in Afrika. Door de veranderde economische en politieke situatie in ons deel van de wereld neemt de donorgeldstroom bovendien af. Veel lokale ontwikkelingsorganisaties kunnen niet voortbestaan zonder buitenlandse steun. Hulp, hoe goed bedoeld ook, creëert vaak afhankelijkheid. Dit risico onderstreept het belang van