Archief:

Hieronder ziet u ons projectoverzicht in de categorie: Onderwijs.
Lees hier al onze nieuwsberichten over onderwijs.

Education is the most powerful weapon we can use to change the world.
Author: Nelson Mandela

Actieproject: Water en het afbouwen van de school in Kamuli

Met Kerst 2018 brachten we gezamenlijk € 30.664 bijeen voor deze school! Heel hartelijk dank ! Wilde Ganzen verhoogde dit tot bijna € 46.000. Nu moet er water worden aangelegd en we willen helpen de school af te bouwen. Veel mensen en organisaties dragen hieraan bij! Helpt u mee om € 9.000 bijeen te brengen?

Computer Laboratory and Library for Bukeeka C/U Primary School

Onderwijsproject in Bukeeka Dit is een onderwijsproject dat op deze basisschool uitgevoerd wordt om tegemoet te komen aan hedendaagse leerdoelen m.b.t. ICT onderwijs (conform de duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties; zie hier) Tevens is het een inkomens genererend project: de school zal ICT diensten aanbieden aan de gemeenschap in de omgeving middels een “zakencafé”.

Kerstactie 2018: de Kachica school

Kamuli, een afgelegen dorp met veel Rwandese vluchtelingen, wil graag een goede lagere school. Ouders, verenigd in de KACHICA ontwikkelingsgroep zetten zich er al jaren enthousiast voor in. Want 'Onderwijs biedt onze kinderen toekomst'! Ze kunnen dit echter niet zonder uw hulp. Lees het hele bericht

Boeken voor de Kawempe Bibliotheek

Wij vragen uw steun voor dit unieke jeugdcentrum en buurtvoorziening. De versterking van de mobiele bibliotheekservice, de opzet van schoolbibliotheken en vernieuwing van de boekenvoorraad zijn hard nodig. Help hen weer een stap verder. Meer lezen

SEECHILD

Seechild is van start! Zo’n 150 gasten vierden de ‘lancering’ op 25 januari 2018. De mensen zijn enthousiast en bieden een helpende hand. De rondgang in de wijken in oktober toonde de grote behoefte aan hulp bij de zorg voor gehandicapte kinderen en wekte ook veel verwachtingen. De eerste pupillen meldden zich op 5 februari.

Geef een hengel in plaats van een vis

Change the Game Academy, een bijzondere vorm van deskundigheidsbevordering. De wereld verandert snel, ook in Afrika. Hoe verdien je zelf je geld? Sociaal ondernemen of lokale liefdadigheid? Hoe betrek ik de lokale overheid en de eigen gemeenschap. Zijn we wel deskundig genoeg? Dit vraagt om optimale kennis en vaardigheden van bestuurders en managers.