Categorie:  Mushanga Social Centre & Health Centre III

Samen aan je toekomst bouwen, het werkt!

Mushanga Central Youth Development Association begon in oktober 2021 een project voor jongeren met als doel hun economische en psychosociale situatie te verbeteren en vaardigheden te leren.
Zij krijgen praktijkonderwijs in aanleg en onderhoud van een koffieplantage en in het houden van varkens.
In ontmoeting met elkaar bouwen deze jongeren aan hun toekomst.
Zij leren, werken en sporten samen en zijn een spaar- en leengroep en zelfs een koor begonnen.

Nu, een jaar later, sturen zij een verslag en een gedetailleerde verantwoording.

Het gaat goed met de jongeren van Mushanga en hun varkentjes.

14 februari 2022. Winnie Nyonyozi rapporteert.

Het project van de Mushanga Central Youth Development Association is goed op gang.
Na de start hebben zich nog acht jongeren bij de groep aangesloten.
Alle 36 deelnemers hebben intussen een biggetje ontvangen. Ook voer is meegegeven.
Zij leerden in de training waar ze op moeten letten en zijn nu zelf verantwoordelijk voor huisvesting en verzorging.
Een tweetal jongeren zijn deskundige vrijwilligers. Zij houden in de gaten of het goed gaat en gaan op huisbezoek. Door corona is dat nog niet bij iedereen gelukt. Zij hebben nu 18 jongeren bezocht en daar gaat het prima, de varkens groeien goed! Sommigen bundelen hun krachten en zorgen samen voor vier biggen. Bij anderen helpt hun moeder mee.

Bezoek aan Mushanga Health Unit III.

Leerzame kennismaking

Deelnemers aan de scholingsreis van Health Education, allen werkzaam in Nederlandse reis advies klinieken, bezoeken op 22 januari deze Health Unit.
Dit is het laatste deel  van een week nascholing die ook een oriëntatie in de Oegandese gezondheidszorg bevat.

Na het Lubaga Hospital, in de hoofdstad stad Kampala en het Nkozi Hospitaal als voorbeeld van een plattelands  ziekenhuis  is dit een kennismaking met een basis gezondheidsvoorziening in de heuvels van Ankole, 30 km van de stad Mbarara.