Archief:

Een overzicht van alle projecten die we actief steunen.

Vervolg actieproject Corona crisis in Oeganda

THANK YOU FOR CARING. Onze Oegandese partners vroegen begin april om hen en hun project door de coronacrisis te helpen. Zij startten initiatieven om te overleven en te zorgen voor de meest kwetsbaren. Wij vroegen u om hulp en u reageerde gul en hartverwarmend! Geweldig bedankt! Het is nog niet over. Help hen en ons verder!

Actieproject Corona crisis in Oeganda

Oeganda op slot! Corona crisis treft de armsten het hardst. Onze Oegandese partners vertellen over hun zorg om zichzelf en hun project door de crisis te loodsen. Allerlei initiatieven ontstaan om te overleven en te zorgen voor de meest kwetsbaren in hun omgeving. De crisis staat pas aan het begin. We houden ons hart vast.

Tusaidiane

Stichting Tusaidiane activiteiten binnen stichting Mirembe      Per 1 januari 2020 neemt Mirembe de activiteiten en projecten van de Stichting Tusaidiane in Nederland over. Tusaidiane is in 2001 opgericht door Kees Ebskamp. Het doel van de stichting was om scholen en lokale gemeenschappen in Uganda te ondersteunen bij het verbeteren van hun leefomstandigheden.

Water en het afbouwen van de school in Kamuli

Met de Kerstactie 2019 brachten we gezamenlijk  € 38.762 bijeen voor deze school! Veel mensen en organisaties droegen hieraan bij! Heel hartelijk dank ! Volgens afspraak ging € 33.803,67  naar Wilde Ganzen.  Zij verhogen dit tot € 68.176, 50! Maar om de school helemaal af te bouwen is nog meer nodig. We hopen dit jaar

Computer Laboratory and Library for Bukeeka C/U Primary School

Onderwijsproject in Bukeeka Dit is een onderwijsproject dat op deze basisschool uitgevoerd wordt om tegemoet te komen aan hedendaagse leerdoelen m.b.t. ICT onderwijs (conform de duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties; zie hier) Tevens is het een inkomens genererend project: de school zal ICT diensten aanbieden aan de gemeenschap in de omgeving middels een “zakencafé”.

Project muziek voor kinderen met beperkingen

Muziek, dans en drama zijn stimulerende en helpende werkvormen voor kinderen en jongvolwassenen met beperkingen. SEECHILD wil instrumenten aanschaffen en via een train-de-trainers opzet deze behandelwijze introduceren. Deze MDD behandeling is een deel van het behandelplan dat Seechild wil aanbieden op het dagcentrum in Bunamwaya. Hiervoor is € 2620,- nodig.   Dit actieproject is in