Archief:

Een overzicht van alle projecten die we actief steunen.

Computer Laboratory and Library for Bukeeka C/U Primary School

Onderwijsproject in Bukeeka Dit is een onderwijsproject dat op deze basisschool uitgevoerd wordt om tegemoet te komen aan hedendaagse leerdoelen m.b.t. ICT onderwijs (conform de duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties; zie hier) Tevens is het een inkomens genererend project: de school zal ICT diensten aanbieden aan de gemeenschap in de omgeving middels een “zakencafé”.

Actieproject muziek voor kinderen met beperkingen

Muziek, dans en drama zijn stimulerende en helpende werkvormen voor kinderen en jongvolwassenen met beperkingen. SEECHILD wil instrumenten aanschaffen en via een train-de-trainers opzet deze behandelwijze introduceren. Deze MDD behandeling is een deel van het behandelplan dat Seechild wil aanbieden op het dagcentrum in Bunamwaya. Hiervoor is € 2620,- nodig.   Schoolgeldfonds De armoede in

Kerstactie 2018: de Kachica school

Kamuli, een afgelegen dorp met veel Rwandese vluchtelingen, wil graag een goede lagere school. Ouders, verenigd in de KACHICA ontwikkelingsgroep zetten zich er al jaren enthousiast voor in. Want 'Onderwijs biedt onze kinderen toekomst'! Ze kunnen dit echter niet zonder uw hulp. Lees het hele bericht

Boeken voor de Kawempe Bibliotheek

Wij vragen uw steun voor dit unieke jeugdcentrum en buurtvoorziening. De versterking van de mobiele bibliotheekservice, de opzet van schoolbibliotheken en vernieuwing van de boekenvoorraad zijn hard nodig. Help hen weer een stap verder. Meer lezen

SEECHILD

Seechild is van start! Zo’n 150 gasten vierden de ‘lancering’ op 25 januari 2018. De mensen zijn enthousiast en bieden een helpende hand. De rondgang in de wijken in oktober toonde de grote behoefte aan hulp bij de zorg voor gehandicapte kinderen en wekte ook veel verwachtingen. De eerste pupillen meldden zich op 5 februari.

Veilig drinkwater, Tusaidiane

Veilig drinkwater, een eerste levensbehoefte. Maar als het er is moet je het ook goed gebruiken! Daar zijn we het over eens, ook de lokale leiders. Zij vragen hulp bij voorlichting en instructie over veilig drinkwater. Tusaidiane Uganda biedt bestaande gebruikersgroepen hiervoor training en begeleiding. Steun hen! Gebruik de donatieknop of maak uw gift over