Archief:

Een overzicht van alle projecten die we actief steunen.

Elisabeth Namaganda Foundation Schoolgelden

'Education is the most powerful weapon to change the world' (Nelson Mandela). Alle Oegandese kinderen willen heel graag naar school! Maar dat kan niet iedereen betalen! Schoolgelden zijn hoog en stijgen jaarlijks. De vrijwilligers van de ENF kennen de kinderen en omstandigheden, en zorgen dat kansarme kinderen naar school- of beroepsopleiding kunnen. Wilt u helpen?

Kachica, de twee-generatie aanpak

Nooit meer met een lege maag naar school! Dat is de droom van alle ouders en kinderen in Kamuli. De moeders maken samen met de leerlingen plannen voor de toekomst van hun eigen gezin. De lessen zijn begonnen  en het land bewerken ook. Deze ‘two generation approach’ is nu op school een vast programma onderdeel.

Actieproject Elisabeth Namaganda Foundation (afgesloten)

Noodkreet voor extra schoolgeld: ‘I regret to report to you that we have failed to raise the required fees for term 3. We have a shortage of Ugx. 3,760,000/-  (€ 1000) and the schools opened from 5th to 14th September 2022’. Aldus een dringend appje dat op 5 september jl. bij ons binnenkwam van Rose

Actieproject: Seechild rehabilitatie

Boze geesten, vloeken en hekserij zitten erachter! Die overtuiging draagt bij aan de marginalisering van mensen met een geestelijke beperking in de Oegandese samenleving. De grote, soms dramatische successen van de eerste groep, zorgden voor een overweldigend aantal nieuwe aanmeldingen bij Seechild in Kampala. De staf van Seechild wil met een volgende groep jongvolwassenen beginnen.

CHIDFEA naai- en handwerkproject, kerst 2021

De CHIDFEA vrouwen geven niet op. Ondernemend als zij zijn willen ze een gezamenlijk naaiproject. Op verschillende plaatsen kleding maken en herstellen. Eerst samen op les! Voor gezinnen betekent dat opnieuw inkomen en het gemeenschappelijk kredietfonds wordt sterker.  Met de kerstactie 2021 vroegen wij u deze deze veerkrachtige vrouwen te ondersteunen. Om te kunnen starten

Mushanga Central Youth Development Association (MCYDA)

Varkenshouden en koffie kweken voor een betere toekomst Achtergrond De MCYDA jongeren groep is opgericht in oktober 2020 tijdens de eerste covid-19-lockdown. De 28 jongeren zijn veelal werkeloos geraakt of hebben noodgedwongen hun studie moeten opgeven. Zij vinden elkaar in hun zoeken naar zinvolle bezigheden en de behoefte om hun financiële situatie en die van