In Capaciteit ontwikkeling,Elisabeth Namaganda Foundation,jongeren,Nieuws,Schoolgeld

Professionaliseren noodzaak voor de Elisabeth Namaganda Foundation

‘Key is that we have the Foundation at heart’, schrijft Phiona Nalweyiso.

Maar naast grote persoonlijke toewijding en inzet is capaciteitsopbouw om de organisatie te professionaliseren hard nodig.
Capaciteit opbouwen betekent meer dan alleen in staat te zijn om onze huidige taken uit te voeren. Het bepaalt ons vermogen om onze doelen in de toekomst te bereiken, om succesvol onze missie te volbrengen’, gaat zij verder.
Er liggen veel taken, te veel voor parttime vrijwilligers, die ook nog gezinnen en kinderen moeten onderhouden.

Een eigen plek
Het UCMTI stelt een kantoorruimte ter beschikking.
Stichting Mirembe sponsort het inrichten met meubels, computer en werktelefoon en een eerste jaar salaris voor degene die het dagelijks werk zal doen. Kosten: UGX 10.870.000 (€ 2750)

Leonard Musolooza neemt die taak op zich.
Hij zal de verschillende fondswervende activiteiten uitvoeren en nieuwe plannen initiëren op weg naar de gewenste financiële zelfstandigheid van de organisatie.
Een hoogtepunt is de Elisabeth Namaganda Memorial Dag op 12 juni a.s. voor het contact met de lokale sponsoren van het charitatieve fonds.

Dagelijkse leiding
Rose Nayiga, is financieel directeur van het Uganda Catholic Management and Training Institute (UCMTI). Zij is de drijvende kracht achter de Foundation en was vanaf het begin de onmisbare toeverlaat van Elisabeth bij het uitvoeren van het Help Me to School Programme (HMtSP).
Rose Nayiga onderhoudt het contact met de onderwijsinstellingen en de pupillen in het schoolgeldprogramma.
Benedicta Nassanga, de administrateur van het UCMTI, doet de boekhouding, Phiona Nalweyiso het secretariële werk en Leonard Musolooza allerlei praktische en ondersteunende taken.
Deze laatste twee hebben als ex-pupillen van het schoolgeldfonds een speciale band met het HMtSP

Opleidingen
Rose wil de sociale positie en het inkomen van de jongste leden van het dagelijks bestuur veilig stellen, vóór dat zij met pensioen gaat. Beiden zijn aangemeld op de Makerere Universiteit om hun mastergraad te halen.
Leonard Musolooza gaat voor Master of Social Work and Social Administration en Phiona Nalweyiso voor Master of Business Administration.
Hiermee kunnen ze dan een aanstelling verwerven in de staf van het UCMTI en ze beloven daarnaast hun werk voor het ENF te blijven doen.
Stichting Mirembe steunt hen en zoekt sponsors voor deze studies: voor twee jaar, € 2000 per opleiding.

Lees hier eerdere berichten over de Elisabeth Namaganda Foundation