Archief:

Hieronder ziet u ons projectoverzicht in de categorie: Empowerment.
Lees hier al onze nieuwsberichten over empowerment.

Change only takes place through action.
Author: Dalai Lama

CHIDFEA naai- en handwerkproject, kerst 2021

De CHIDFEA vrouwen geven niet op. Ondernemend als zij zijn willen ze een gezamenlijk naaiproject. Op verschillende plaatsen kleding maken en herstellen. Eerst samen op les! Voor gezinnen betekent dat opnieuw inkomen en het gemeenschappelijk kredietfonds wordt sterker.  Met de kerstactie 2021 vroegen wij u deze deze veerkrachtige vrouwen te ondersteunen. Om te kunnen starten

Mushanga Central Youth Development Association (MCYDA)

Varkenshouden en koffie kweken voor een betere toekomst Achtergrond De MCYDA jongeren groep is opgericht in oktober 2020 tijdens de eerste covid-19-lockdown. De 28 jongeren zijn veelal werkeloos geraakt of hebben noodgedwongen hun studie moeten opgeven. Zij vinden elkaar in hun zoeken naar zinvolle bezigheden en de behoefte om hun financiële situatie en die van

SEECHILD

Seechild is van start! Zo’n 150 gasten vierden de ‘lancering’ op 25 januari 2018. De mensen zijn enthousiast en bieden een helpende hand. De rondgang in de wijken in oktober toonde de grote behoefte aan hulp bij de zorg voor gehandicapte kinderen en wekte ook veel verwachtingen. De eerste pupillen meldden zich op 5 februari.

Veilig drinkwater, Tusaidiane

Veilig drinkwater, een eerste levensbehoefte. Maar als het er is moet je het ook goed gebruiken! Daar zijn we het over eens, ook de lokale leiders. Zij vragen hulp bij voorlichting en instructie over veilig drinkwater. Tusaidiane Uganda biedt bestaande gebruikersgroepen hiervoor training en begeleiding. Steun hen! Gebruik de donatieknop of maak uw gift over

Geef een hengel in plaats van een vis

Change the Game Academy, een bijzondere vorm van deskundigheidsbevordering. De wereld verandert snel, ook in Afrika. Hoe verdien je zelf je geld? Sociaal ondernemen of lokale liefdadigheid? Hoe betrek ik de lokale overheid en de eigen gemeenschap. Zijn we wel deskundig genoeg? Dit vraagt om optimale kennis en vaardigheden van bestuurders en managers.

Change the Game Academy, een bijzondere vorm van deskundigheidsbevordering

‘Geef een hengel in plaats van vis’ De wereld verandert snel, ook in Afrika. Door de veranderde economische en politieke situatie in ons deel van de wereld neemt de donorgeldstroom bovendien af. Veel lokale ontwikkelingsorganisaties kunnen niet voortbestaan zonder buitenlandse steun. Hulp, hoe goed bedoeld ook, creëert vaak afhankelijkheid. Dit risico onderstreept het belang van