In Capaciteit ontwikkeling,Elisabeth Namaganda Foundation,jongeren,Nieuws,Schoolgeld

De Elisabeth Namaganda Foundation zijn WIJ!

Kampala, 17 juni 2023.
‘De Elisabeth Namaganda Memorial dag was een groot succes’, bericht Phiona Nalweyiso enthousiast.

‘Zo’n zeventig mensen zijn gekomen. Meer dan we verwachtten.
Een oude vriend van Elisabeth, een priester die samen met haar vrouwenprojecten heeft uitgevoerd, opent de dag met een mis ter nagedachtenis aan haar.
Het is een inspirerende dag. We horen veel verhalen over haar leven, de veelal op vrouwen gerichte projecten en haar zorg voor de wezen en andere kwetsbare kinderen.’
Tijdens de gezamenlijke lunch wordt de film van een paar jaar geleden vertoond over het leven van Elisabeth.
Een groot aantal gasten bezoekt aan het eind van de dag het nabijgelegen restaurant, waar ook zij nog financieel en in natura aan hebben bijgedragen.

De Elisabeth Namaganda Foundation zijn WIJ!
‘Ons verhaal over de toekomst van het fonds en het schoolgeldproject slaat aan. Alle leden zijn geïnteresseerd in ons streven naar duurzaamheid. Het fonds kan en wil niet afhankelijk blijven van giften van buiten. De parkeer- en autowasplaats als eerste, en in de toekomst het hostelgebouw, moeten de basis worden van onze zelfredzaamheid.
We maken duidelijk dat het fonds HUN charitatieve organisatie is. Dat Elisabeth voortleeft in de Elisabeth Namaganda Foundation en dat wij mèt hen haar werk willen voortzetten.
De aanwezigen reageren blij en erkennen dat ZIJ inderdaad de stichting zijn.

Lokale charitas
Iedere spreker moedigt ons aan om vooral door te gaan op deze weg.’
De gasten brengen 1,2 M Uganda Shilling bijeen (€ 3000) voor hulp aan kwetsbare kinderen. Velen zeggen bijdragen in natura toe of hulp op andere wijze.
Allen beloven hun afgesproken jaarlijkse donatie te betalen, ondanks hun vaak moeilijke economische situatie.

‘Elisabeth leeft onder ons.’
Lees het gedicht waarmee Phiona haar voordracht begon.

Lees hier het voorgaande bericht over de Elisabeth Namaganda Foundation.