In Nieuws,Schoolgeld

De Elisabeth Namaganda Stichting pakt door

Eindelijk zijn de vergunningen binnen! De bouw van een restaurant en winkeltjes aan de parkeerplaats kan na jaren uitstel beginnen.

De parkeergelden zijn al langer een aanvullende bron van inkomsten voor dit schoolgeldfonds. Samen met het al 20 jaar lopend partytenten-project brengen zij zo’n 45% van de nodige schoolgelden op.

Het bestuur van de Elisabeth Namaganda Foundation (ENF) wil met het ontwikkelen van lokale charitatieve initiatieven het eigen aandeel in de kosten van het fonds vergroten en uiteindelijk onafhankelijk worden van buitenlandse donoren.

Tijdens de herdenkingsmanifestatie van Elisabeth Namaganda op 23 juni 2018, werd het Elisabeth Namaganda Fund opgericht. Veel ex-pupillen van het schoolgeld programma willen jaarlijks bijdragen aan dit lokale liefdadigheidsfonds. Ook incidentele giften in geld en ‘in natura’ tonen aan dat dit fonds mensen aanspreekt.
Lees  hier  wat we er eerder over schreven.

Studentenhuisvesting
Het bestuur van de ENF krijgt in 2018 een stuk land aangeboden op dezelfde heuvel waar het Uganda Catholic Management and Training Institute is gevestigd. Een oud-pupil van het Help Me to School Programme wil het perceel voor een ‘vriendenprijsje’ aan de ENF overdragen.
In de directe omgeving zijn zeven universiteiten en hoge scholen gevestigd. Aan goede studentenhuisvesting is groot gebrek. De grondprijzen schieten er omhoog.
Een ‘student hostel’ zou een gegarandeerde en permanente bron van inkomsten kunnen betekenen voor het schoolgeldenfonds.

Voor de aanbetaling brengen de lokale leden van het Elisabeth Namaganda Fonds in juni 2019 € 6.500, ruim 25% van de koopsom, bijeen. Stichting Mirembe steunt dit initiatief en doet haar best om op korte termijn de resterende € 18.500 te genereren.
Wij hebben goede hoop dat dit gaat lukken.

De plannen voor de financiering van het te bouwen Student Hostel worden uitgewerkt en moeten nog worden getoetst.

Ze zijn op de goede weg!
Maar het duurt nog wel even voordat deze projecten voldoende geld opleveren voor alle nodige schoolgelden. Uw donaties zijn dan ook nog onontbeerlijk om de jaarlijkse kosten te dekken.

Hier leest u meer over dit lang lopend project.

%d bloggers liken dit: