In Capaciteit ontwikkeling,Empowerment,jongeren,Kawempe Youth Centre,Nieuws,Onderwijs

Nieuwe impuls voor het Kawempe Youth Centre

Dankzij veel vrijwilligers en haar uitgebreide netwerk bruist het KYC van activiteiten.

Het Centrum heeft echter maar drie betaalde medewerkers, die het vuur uit hun teenslippers lopen.
De dagelijkse beslommeringen van dit drukke centrum slokken al hun tijd en energie op. Ook de bestuurlijke capaciteit schoot de afgelopen jaren te kort om als sociale onderneming levensvatbare plannen te maken voor een steviger financiële basis en die veranderingen door te voeren.

Er gloort echter hoop!

KYC’s directeur, Esther Kyazike, bracht ons in contact met Antonie Louter.
Antonie heeft tijdens zijn vrijwilligerswerk in Oeganda in 2022 bij Esther thuis gewoond.
Begin dit jaar was hij weer in Kampala en is het idee geboren om via Mirembe Esther bij te staan met de verdere ontwikkeling en invoering van de noodzakelijke maatregelen op weg naar een financieel stevigere basis.
Antonie is econometrist en werkt bij het Social Impact Fonds Rotterdam.
Met zijn kennis van en ervaring in het begeleiden en monitoren van kleine ondernemingen komt hij de Mirembe werkgroep voor Kawempe Youth Centre versterken.
Deze werkgroep bestaat verder uit Judith Grootscholten en Guus Verzellenberg

Het bestuur van het KYC komt deze maand, maart 2024, een paar maal bijeen om de herziening  van het Business plan te voltooien en de jaarcijfers van 2023 te bespreken.
Daarna kunnen Esther, Antonie en wij er mee aan de slag.
Wilde ganzen heeft zich al eerder bereid verklaard om dit traject over meer jaren te steunen.
Hoopvolle ontwikkelingen dus.

Lees hier ons vorige bericht over de bruisende activiteiten van dit centrum