In Elisabeth Namaganda Foundation,Nieuws,Onderwijs,Schoolgeld

De Elisabeth Namaganda Foundation houdt de vaart erin!

De bouw van het restaurant en de herinrichting van de parkeerplaats naderen hun voltooiing.

Door ambtelijke corruptie duurde het tot medio 2019 voor de definitieve vergunningen voor deze bouw werden verleend. De sterke prijsstijgingen in die vier jaar maakten het oorspronkelijk budget ontoereikend.

Stichting Mukwano bracht redding en heeft zich in februari 2020 bereid verklaard de afbouw van dit project te financieren. Wij zijn heel blij met deze samenwerking!
De bouw vordert nu snel en de ENF hoopt in het voorjaar van 2021 de parkeerplaats weer te kunnen gebruiken en het restaurant te openen.
Het zou fijn zijn als alles functioneert als de naburige onderwijsinstituten na de corona-beperkingen weer open gaan.
Studenten kunnen dan ook terecht voor maaltijden, een drankje en eventueel kantoorartikelen!

De voorgaande jaren voorzag de bewaakte parkeerplaats in een grote behoefte van de studenten terwijl de Elisabeth Namaganda Foundation van een inkomen verzekerd was.

De Elisabeth Namaganda Foundation is een Oegandese charitatieve instelling die een schoolgeldfonds beheert.
Zij streeft ernaar voor haar werk grotendeels financieel onafhankelijk te worden van buitenlandse donoren. Stichting Mirembe steunt hen al jaren in dit streven.
De exploitatie van het restaurant en de parkeerplaats is een van de manieren om dat doel dichterbij te brengen.

Lees  hier meer over de samenwerking met Stichting Mukwano.

Phiona Nalweyiso, secretaris van het ENF bestuur, stuurt regelmatig beeldverslagen van de voortgang. (alles in het Engels)

Hier vindt u meer informatie over de Elisabeth Namaganda Foundation en het Help Me to School Programme.

.