Tag Archives: spaarkrediet

Het voortgangsrapport van het Chidfea Microkrediet Fonds

Het jaar 2022 eindigde goed voor de meeste deelneemsters aan het Chidfea Micro Credit Fund.

Vooral degenen die vers voedsel verkochten zoals verse vis, groenten en fruit, kookbananen, aardappels deden goede zaken. Ook in Oegandese huizen is het met Kerst feest en wordt er uitgebreid gegeten.
Mede daarom was er goede handel in houtskool en brandhout.

Maar anderen, als kappers, kledingzaken en gewone winkels, haalden niet de omzet waarop gehoopt werd.
In slechte economische omstandigheden heeft voedsel voorrang boven een mooi kapsel of een nieuwe jurk. Sommigen besloten hun aanbod aan te passen en verkochten bv. bananen op de stoep van hun kledingwinkel of frisdrankjes in de kapperszaak.

Microkrediet, theorie en praktijk.

Kampala 22 juli 2016, bezoek aan de CHIDFEA vrouwengroep.

Sharifa Nabaweesi van Tusaidiane geeft de leden van de CHIDFEA vrouwengroep een vervolg les boekhouden en omgaan met de leningen die zij nemen.
Samen met iemand van het bestuur gaat zij vervolgens bij hen kijken hoe het nu in de praktijk gaat.

Lees het verslag over een vijftal deelnemers.

De vrouwen van CHIDFEA goed van start!

Het microkrediet project geleid door Lydia Matovu loopt goed. Sharifa Nabaweesi van Tusaidiane, die hen begeleidt, bericht.
De groep startte met 25 vrouwen in 2014 is uitgebreid tot 65 leden. De terugbetalingen verlopen gedisciplineerd en de vrouwen sparen zelfs!
Lees meer over dit project

Verslag van de Women and Widows Club binnen.

Het eerste verslag van de Women and Widows Club, een spaar en microkrediet fonds in Manaya Rakai.
Na de reorganisatie en herstart in juni onder begeleiding van Sharifa Nabaweesi van Tusaidiane Uganda weer going strong!

Lees het verslag in PDF

De Women and Widowsclub maakt deel uit van St. Francis Little Birds Community Development Association in Mannya, Rakai. Lees hier alles over de recente ontwikkelingen van dit project.